Elérhető mobil alkalmazásunk.
Online zenehallgatás,
legfrissebb hírek, cikkek
bárhol, bármikor:





 

 

 

 
 
 
 
Főoldal ... InterJews ... VilágStetl ... Könyvajánló - Pxelhősök

Hírlevél

Eseménynaptár

<<  2018.    >>
 H  K  Sz  Cs  P  Sz  V 
  1  2  3  4  5  6  7
  8  91011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Hirdetés

A rádióadók hallgatásához
Winamp Player javasolt:
Birthright

Könyvajánló - Pxelhősök Nyomtatás E-mail
2010. október 13. szerda, 10:20
AddThis Social Bookmark Button

Mi köze Pac Mannek a pizzához, és miként lett a Space Invaders miatt hiánycikk Japánban a százjenes pénzérme? Hogyan hatottak a hollywoodi akciófilmek a videojátékokra, és miért gondolta azt Douglas Adams, hogy új műfaj születhet a kalandjáték és az irodalom egyesítéséből? Hány pixelből állt össze a Samantha Fox Strip Poker hősnőjének keble és léteztek-e női játéksztárok Lara Croft előtt is? A hazánkban unikumnak számító könyv olvasója a számítógépes játékok történetét járhatja végig az ötvenes évektől 2000-ig – és tovább.

Hogyan működtek a hazai játékklubok a nyolcvanas években és milyen változásokat hozott a Doom a videojáték-piacon? Kik voltak a leghíresebb Commodore 64-zeneszerzők, és meddig tartott az interaktív mozi aranykora? Igaz-e, hogy minden idők egyik leghíresebb számítógépes játékát, a The Last Ninját magyarok fejlesztették, és ha igen, vajon miért nem gazdagodtak meg belőle?

Beregi Tamás könyve november 7.-én jelenik meg a Vince Kiadó gondozásában.

A mintegy ezer játékot felsorakoztató könyvből megismerhetjük a játékműfajok kialakulását, a leghíresebb játékfejlesztőket, játékcégeket: a játékőrült éppúgy megtalálja itt, amit keres, mint a nosztalgiázni vágyó vagy a laikus, akit a videojátékok kultúrája érdekel. Az enciklopédikus és olvasmányos könyvet a magyar játéktörténelem emblematikus alakjaival készített interjúk egészítik ki, az ajándék DVD segítségével pedig otthon is bárki kipróbálhatja a komputerjátékok aranykorának több száz kultikus játékát.
Az első számítógépes játék, a Spacewar! majdnem fél évszázada született az amerikai MIT kutatóintézet egyik hűtőszekrény méretű komputerén. A játékokat eleinte csak egy szűk informatikai elit ismerte, de a hetvenes években már az otthonokba is eljutott az új szórakozási forma. A videojátékok hőskorát egy csodálatosan termékeny aranykor követte, amelyet változatos stílusok jellemeztek, és olyan gépek, mint a ZX Spectrum, a C64, vagy az Amiga.
A számítógépes játékok ma már a hollywoodi filmek méltó vetélytársai, a szórakoztatóipar fontos motorjai, sajátos művészeti kifejezési formákkal. A tudományos-ismeretterjesztő könyv az első pixelhősök megszületésétől kezdődően elemzi a játékok fejlődését a modern 3D-s virtuális világok kialakulásáig.

Beregi Tamás: Pixelhősök - Ajándék DVD melléklettel
Vince Kiadó, 2010
550 oldal

20% kedvezménnyel a Bookline-on