Elérhető mobil alkalmazásunk.
Online zenehallgatás,
legfrissebb hírek, cikkek
bárhol, bármikor:





 

 

 

 
 
 
 
Főoldal ... JNews ... Napi hírek ... Régen Spielberg jobb volt

Hírlevél

Eseménynaptár

<<  2017.    >>
 H  K  Sz  Cs  P  Sz  V 
    1  2  3  4  5
  6  7  8  9101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Hirdetés

A rádióadók hallgatásához
Winamp Player javasolt:

Régen Spielberg jobb volt Nyomtatás E-mail
2013. május 22. szerda, 07:00
AddThis Social Bookmark Button

A Cápa, az E.T. és az első három Indy-film még ma is kortalan klasszikus, de az 1993-as Schindler listája után már az Oscar-díjak bűvöletében élő, elismerést és dollármilliókat harácsoló tucatfilmgyáros lett Hollywood ünnepelt csodagyerekéből.

Ufók, szörnyek, Disney-mesék, John Ford hazafias westernjei és háborús opuszai, na és persze az egyenházas kertvárosi milliő. Ezek voltak azok az ingerek, amik alapvetően meghatározták a fiatal Steven Spielberg életét, sőt, a mai napig visszaköszönnek szinte minden filmjében. Ő az örök gyerek, akinek felnőttként is megadatott, hogy munkaidőben műanyag dinókkal, robotokkal és katonákkal játsszon, ám pályatársai szerint a szakállas testben rekedt, kreatív gyermeki lélek a gyerekek akaratos és sértődékeny vonásait is megőrizte. Egyszer még a saját üzlettársa, a DreamWorks-társalapító David Geffen is azt mondta róla: "Önző, egocentrikus, és ami a legrosszabb: kapzsi".

 

A háromoszoros Oscar-díjas, lassan hetvenéves Spielberget még ma is a filmvászon legnagyobb varázslójának és a XXI. század Walt Disney-jének nevezik, a neve pedig még akkor is többszáz milliós bevételeket jelent, ha csak executive producerként kerül fel a stáblistára. Korai mesterművei, a Párbaj, a Cápa, a Harmadik típusú találkozások és Az elveszett frigyláda fosztogatói idején még előszeretettel emlegette őt úgy a filmipar, mint a jövő rendezőreménysége és Új Hollywood fenegyereke.

Az 1993-as Schindler listája díjesője és a DreamWorks 1995-ös megalapítása után viszont sajnos Spielberg is ugyanolyan közhelygyáros primadonna-producerré züllött le, mint azok a pénzéhes stúdiófőnökök, akiknek épp ő (valamint Lucas, Coppola, Scorsese és John Milius) üzent hadat a pályája kezdetén. Míg a Cápa, az Indy-trilógia vagy az első Jurassic Park bármennyiszer újranézhető, kortalan klasszikus, az ezredfordulós scifi-hez fordulása után (A.I., Különvélemény) szinte már csak Oscar-esőre hajtó, lélektelen történelmi tablókat forgatott (lásd München, Hadak útján, Lincoln), a könnyed nyári sikerfilmekhez való visszatérését pedig a Világok harca-remake, az Indy 4 és a Tintin esetében is felemásan fogadta a közönség.

 

Forrás: index.hu