Elérhető mobil alkalmazásunk.
Online zenehallgatás,
legfrissebb hírek, cikkek
bárhol, bármikor:





 

 

 

 
 
 
 
Főoldal ... JNews ... Napi hírek ... Libeskind a Messinai-szorosban

Hírlevél

Eseménynaptár

<<  2018.    >>
 H  K  Sz  Cs  P  Sz  V 
     1  2  3  4
  5  6  7  8  91011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Hirdetés

A rádióadók hallgatásához
Winamp Player javasolt:
IC

Libeskind a Messinai-szorosban Nyomtatás E-mail
2011. január 07. péntek, 09:29
AddThis Social Bookmark Button

Daniel Libeskind személyében világszerte ismert építészt vont be az olasz kormányzat a kontinens és Szicília között tervezett híd előkészítésébe. A berlini Zsidó Múzeummal világhírűvé vált építész a beruházás calabriai oldalán a hídhoz kapcsolódó komplexumot tervezheti, amely szállodákat, bevásárlóközpontot és konferenciák rendezésére alkalmas épületet foglal magába.


A hírt a Stretto di Messina társaság ügyvezetője, Pietro Ciucci jelentette be hétfőn az építész társaságában, Rómában. Libeskind dolga lenne az érintett partszakasz átépítése is. Ennél több konkrétumot azonban egyelőre nem tudni.

 


A Musmecci-csoport pályaterve a Messinai-szoros hídjára kiírt 1969-es pályázathoz - Kép © wikipédi


A híd több száz éve dédelgetett tervébe, illetve az 1981-ben létrehozott Stretto di Messinába Silvio Berlusconi előző kormánya lehet új életet 2001-ben. 2002-re számos olasz intézmény és kutatóintézet bevonásával elkészült az egynyílású, a maga 3 300 méterével a világ leghosszabb függőhídjának számító átkelő tanulmányterve, amelyet a műfajban nagy tekintélyű Brown Beech & Associates szignált. A kivitelezéshez a tervek szerint kanadai és dán cégeket vonnának be. Romano Prodi kormányzása idején a híd terveit jegelték, majd 2009 elején az újabb Berlusconi-kormány bejelentette: folytatják a munkálatokat.

Az óriásprojekt összesen nyolcezer kisebb-nagyobb beruházást foglal magába, többek között 40 kilométernyi autó- és vasutat kell építeni. A projekt támogatói részben épp a munkahely-teremtéssel indokolják az építkezés szükségességét, sokan viszont attól tartanak, hogy a maffia gyorsan beépül majd a kivitelezésbe. 2009 novemberében az olasz kormány megszavazta a munkálatok elindításához szükséges 1,5 milliárd eurós támogatást, 6,5 milliárdra azonban még szükség lesz. A tervek szerint akár már idén megkezdődne az építkezés, 2017-ben pedig átgördülhetnek az első járművek a rekorder hídon.

hg.hu