RED DOT design díjat nyertek magyar tervezők az Izraeli Kulturális Intézet arculatáért

A 2010 őszén nyílt budapesti Izraeli Kulturális Intézet grafikai arculatának tervezésért és kivitelezéséért “red dot: best of the best” díjat nyert az arculatot tervező magyar csapat. Lepsényi Imre művészeti vezető, grafikus tervező és Keltai Ágnes branding szakértő 2011. október 7-én Berlinben, a Konzerthaus-ban rendezett a red dot gálán vehették át a rangos díjat.

A „red dot award”az egyik legnagyobb, nemzetközi design pályázat. A 15 fős zsüri idén 40 országból érkező, közel 6500 pályázatot értékelt a különböző kommunikációs design kategóriákban. Végül összesen 80 pályázónak ítélték oda a “red dot: best of the best” díjat, közük a magyar tervezőknek is.

Az idei díjnyertes pályázati anyagok a berlini Alte Münze épületében láthatók október 7-16 között, illetve megtekinthető a kiállítás online a http://en.red-dot.org/ címen.

A red dot design díjról

A red dot design díj (red dot design award) a világ legnagyobb design versenye. A design három fő területén – design koncepció (design concept), formatervezés (product design) és kommunikációs design (communication design) – odaítélt díj minden évben a kiemelkedő minőség elismerését jelenti.

1954-ben az Észak-Rajna–Vesztfália Design Zentrum ítélte oda először a díjat, azóta a formatervezési díj elnyerésért hagyományosan a legnagyobb cégek is versenybe szállnak az Apple-től a BMW-n át Ligne Roset-ig. A kommunikációs design kategóriában ez az első magyar díj.

Az elmúlt évtizedek díjnyertes munkáit a világ legnagyobb kortárs design gyűjteményével rendelkező esseni és a szingapúri red dot design múzeumokban állítják ki.

Lepsényi Imre villamosmérnökként végzett a Budapesti Műszaki Egyetemen, jelenleg a Magyar Képzőművészeti Egyetem Doktori Iskolájának hallgatója. A különböző területeken megszerzett tapasztalatait integrálja a design-munkáiban. Főbb ügyfelei: Coca Cola London, Gabor Palotai Design, espell translations ltd., Izraeli Kulturális Intézet Budapest, Kassák Múzeum Budapest.

Keltai Ágnes 2005 óta dolgozik együtt Lepsényi Imrével. Jelenleg a Majmot, saját branding és kommunikációs ügynökségét vezeti. Korábban a társadalmilag felelős projektekre specializálódott Social Branding branding ügynökséget vezette. Ügyfelei voltak többek között Magyar Rádió, Magyar Paralimpiai Szövetség, espell translations, Nemzetközi Bankárképző Központ, Izraeli Kulturális Intézet.

Forrás: epiteszforum.hu

You may also like...